Veel gestelde vragen GPS4KIDS

Hieronder vind u een verzameling van vragen en antwoorden die wij regelmatig krijgen. Staat u vraag of antwoord er niet bij, neem dan contact op met ons.

-

-

Vraag: Ik heb het horloge ingeschakeld, maar de locatie wijkt een paar honderd meter af. Hoe kan dit?

Als u de KIDWATCH voor het eerst in gebruik neemt ligt het horloge waarschijnlijk naast u op de tafel. U ziet dan een blauwe tekst op de MAP / KAART functie in de SeTracker app. Als het GPS horloge binnen is kan het helaas geen GPS signalen ontvangen, en gaat het horloge een positie bereken op basis van UMTS zendmasten. Deze positionering is niet nauwkeurig. (wordt wel steeds beter )

Heeft u een KIDWATCH2 of KIDWATCH5  dan zoekt het horloge als het binnen is naar een WIFI router. 

Wat moet u doen:

-

-

Leg uw KIDWATCH voor 10-15 minuten buiten neer, in een open omgeving, dus zonder hoge bomen of flatgebouwen. Het horloge gaat nu zoeken naar GPS signalen. U zult zien dat de tekst in de Setracker MAP / KAART rood gaat worden. Dit betekend dat er een GPS fix heeft plaatsgevonden. De positionering hiervan is erg nauwkeurig. ( 0 - 25mtr.)

-

-

Als de GPS fix succesvol is geslaagd, dan zal het horloge de volgende keer als het buiten is veel sneller een GPS fix maken.

-

-

Ik heb een soortgelijk GPS horloge elders gekocht via een veilingsite of Chinese website maar het werkt niet. Kunnen jullie mij helpen?

-

-

Nee, helaas kunnen wij u niet helpen. Onze horloges werken op een eigen server, en zijn voorzien van zelf ontwikkelde GPS en WIFI modules. Op deze server laten wij geen andere merken, modellen of partners toe. Zo blijft ons netwerk schoon en snel.

-

-

Vraag: Sinds enkele dagen geeft het horloge de melding "device offline" of  "equipment not connected" Hoe kan dit ?

-

-

In 99% van deze gevallen is uw KPN beltegoed op. Controleer uw saldo via uw mijnKPN account. Als u gaat opwaarderen, kies dan altijd voor de mobiel prepaid internet bundel van KPN. Met deze bundel kunt u zowel bellen als internet gebruiken voor de positionering.

Heeft u voldoende saldo, en u krijgt deze melding. Neem dan even contact op met ons.

-

-

-

Vraag: Zijn de KIDWATCH GPS horloge trackers veilig te dragen voor kinderen ?

Jazeker, onze GPS horloges zijn veilig te dragen. Tevens zijn onze horloges voorzien van een CE en Rohs keurmerk. De logo's hiervan vind u terug op het horloge. (achterkant)

Ik heb elders een bedrijf gezien met een Nederlandse app. Waarom hebben jullie dit niet?

-

GPS4KIDS heeft gekozen voor de app Setracker. Deze app wordt ontwikkeld door 3G-Elec. Bij dit bedrijf werken dagelijks honderden mensen aan GSM en GPS modules voor wereldwijd gebruik. Inmiddels zijn er meer dan 4 miljard apparaten voorzien. Het bedrijf heeft veel ervaring op het gebied van GPS en GSM modules. Maandelijks wordt de Setracker app geupdated met verbeteringen. Er is een Nederlandse vertaling aanwezig in de app, echter is de vertaling nog niet 100%. Onze voorkeur gaat dan ook uit naar de Engelse vertaling.

Verder is het handig om te weten dat mocht er iets met ons bedrijf gebeuren om wat voor reden dan ook, uw KIDWATCH gewoon blijft werken omdat wij niet afhankelijk zijn van een derde partij.

-

-

-

Bieden jullie technische ondersteuning bij problemen of vragen ?

Jazeker. Wij helpen u via ons ticketsysteem. Maak nu een ticket aan.Maak een ticket aan voor technische ondersteuning voor uw kidwatch U kun ons ook via de email bereiken.

-

Vraag: Hoe kan ik betalen ?

U kunt in onze webwinkel betalen via iDeal, een overboeking, creditcard, of Mr. Cash (Belgie)

-

-

Vraag: Zijn de KIDWATCH horloges waterdicht?

De GPS horloges zijn waterdicht tot IP65. Dit houd in dat horloges sproeiwater bestendig zijn. (Regen, wat druppeltjes etc.) Je kunt niet met de KIDWATCH gaan zwemmen. Iedere KIDWATCH is voorzien van luidspreker, en deze is vooralsnog niet waterdicht te krijgen.

-

-

Ik woon in België. Leveren jullie hier ook?

Jazeker, wij leveren ook naar België. De verzendkosten bedragen €6,95. U dient dan wel zelf een simkaart aan te schaffen met toegang tot het 3G/4G netwerk. Het horloge moet immers data kunnen ontvangen en verzenden. De meeste van onze Belgische klanten werken met Proximus herlaad kaart € 15,- + 500MB data. ( Pay and Go)

-

-

-

-

Werk het horloge ook in het buitenland?

Ja, echter dient u bij KPN een extra dienst te bestellen zodat uw sim kaart ook in het buitenland werkt. Ga voor meer informatie hierover naar de website van KPN.

-

-

Vraag: Betaal je naast de KPN prepaid kosten ook nog andere kosten?

Nee, alle kosten voor het bellen en trackingservices gaan via het beltegoed wat op de prepaid staat. Is je beltegoed op, dan kan het horloge de locatie ook niet meer doorsturen. Zorg dus altijd voor voldoende beltegoed op het horloge. Mocht u KPN gebruiken, kies dan altijd voor "mobiel prepaid internet" bij het opwaarderen. Met deze bundel kunt u bellen en gebruik maken van het internet.

 

-

-

Vraag: Bij de levering van het horloge zit standaard een KPN Prepaid sim kaart. Kan ik dit later ook wijzigen naar een andere provider?


Ja, dit is mogelijk. Persoonlijk hebben wij voor KPN gekozen omdat we hier positieve ervaringen mee hebben. Uiteraard bent u hier zelf helemaal vrij in. Mocht u toch kiezen voor een andere provider, let er dan op dat de andere provider prepaid toegang geeft tot het 3G/4G netwerk. Anders werkt het horloge niet.

-

-

 

Vraag:  Wat zijn de gemiddelde kosten per maand ?

Er vanuit gaande dat u kind 2 tot 4 dagen per week het horloge in gebruik heeft zijn de kosten ca. € 1 tot € 1,50 per maand, uitsluitend voor het doorgeven van de locatie. Als uw kind gaat bellen met de SOS telefoonnummer ( Veelal ouderlijke nummers) kost dit geld wat van de prepaid kaart wordt afgeschreven. Voor de meest actuele tarieven, zie www.kpn.com.

-

-

 

Vraag: Kan ik de SOS telefoonnummers zelf instellen?

Ja, dit kunt u zelf doen via de Setracker app. U kunt 3 verschillende SOS nummers instellen

 

-

-

Vraag: Hoe bel je met het horloge ?

Houd de SOS knop voor 5 seconden ingedrukt, en het GPS horloge gaat bellen naar de SOS telefoonnummers die u heeft ingesteld.

 

-

-

Vraag: Het GPS horloge geeft alleen maar de blauwe tekst met LBS locatie door en geen GPS signalen (Rode kleur tekst), hoe zit dit?

Het GPS horloge bevind zich dan binnenshuis, of op een locatie waar geen of weinig GPS signalen zijn. Probeer het later nog eens. U kunt ook altijd even bellen met het horloge om te horen of alles goed gaat. Een veilig idee.

 

-

-

Vraag: Ik krijg de melding "equipment nog connected...." in de Setracker app.

Het kan zijn dat het even erg druk is op de server en dat het horloge geen connectie heeft. Veelal duurt dit maar even. Probeer het later nog eens.

-

-

 

Vraag: Hoe lang duurt het localiseren van het GPS horloge?

Sindskort werken wij met een Europese server. Het localiseren duurt veelal tussen de 10 en 20 seconden.

-

-

 

Vraag: Hoe kan ik het GPS horloge lokaliseren?

Dit kan via de Setracker app, ga naar "MAPS", en druk op "LOCATE". De app stuurt nu een signaal naar het horloge, en u ontvangt binnen 10 tot 20 seconden de realtime locatie terug op uw smart phone.

-

-

 

Vraag: De functie historische route werkt niet

Deze functie is nog niet live in Europa. Wij verwachten dat dit in de loop van 2016 wordt opgelost. Heeft u een KIDWATCH4 of 5? Dan werkt de functie wel goed.

 

-

-

Vraag: Kan de Setracker app ook worden vertaald naar het Nederlands?

Ja, de Setracker app is beschikbaar in het Nederlands, Engels, Duits, Chinees, en Frans.

-

-

 

Vraag: Is de SeTracker app gratis?

Ja, de SeTracker app is een gratis app

 

-

-

Waar kan de SeTracker app downloaden?

U kunt de SeTracker app gratis downloaden via onze website bij de rubriek handleiding. Het is ook mogelijk om de app via de Google Playstore (Android) of de Apple Appstore (IOS) te downloaden. Zoek op: SeTracker

 

-

-

Vraag: Op welke smartphones werkt de app SeTracker?

De app werkt op IOS 4.0 en hoger ( iPhones etc.) en Android smartphones.

 

-

-

Vraag: Hoe moet je Setracker updaten?

De updates gaan via de Google Playstore en Apple app store, net zoals bij uw andere apps. U krijgt vanzelf een melding dat er weer een nieuwe versie beschikbaar is. Momenteel heeft de Setracker app om de 4 tot 8 weken een update met verbeteringen.

 

-

-

Vraag: Ik ben mijn wachtwoord kwijt voor de app, help!

Geen paniek, bij het inlogscherm van de app zit een functie om uw wachtwoord op te vragen of om te vernieuwen. Mocht u de accountnaam ook niet meer weten, stuur dan een SMS naar uw GPS horloge met commando:  pw,123456,ts#   (kleine letters, aan elkaar). Binnen enkele seconden ontvangt u een reply vanaf het horloge. Stuur een kopie van deze reply naar onze support afdeling.

 

-

-

Vraag: Werkt het GPS horloge voor kinderen ook in het buitenland?

Ja, zolang het horloge maar toegang heeft tot het 3G/4G netwerk. Bij KPN kun je bijvoorbeeld instellen dat de simkaart voor een aantal dagen in het buitenland ook toegang heeft tot het 3G/4G netwerk. Ideaal voor op vakantie.

 

Vraag: Kunnen onbekende telefoonnummers het GPS horloge bereiken?

Nee, alleen de telefoonnummers die u als ouder heeft ingesteld via de app kunnen het GPS horloge bereiken. Dit is een veilig idee. Onbekende telefoonnummers worden geblokkeerd op de server.

 

-

-

Vraag: Kan mijn kind het GPS horloge zelf uitschakelen?

Nee, als het GPS horloge eenmaal is ingeschakeld kan het uitsluitend uitgeschakeld worden via de app Setracker. Een veilig idee.

 

-

-

Vraag: Als mijn kind het horloge zelf af doet, krijg ik dan een bericht ?

Ja, alle KIDWATCH GPS horloges zijn voorzien van een sensor aan de achterzijde van het horloge. Zodra uw kind het horloge afdoet, krijgt u een SMS met de locatie gegevens. Deze functie kunt u ook uitzetten via de APP. Iedere SMS die verzonden wordt kost namelijk geld (SMS tarief KPN).

 

-

-

Vraag: Kun je ook een alarm instellen op de GPS horloges?

Ja, u kunt drie verschillende alarmen instellen via de app. Het horloge zal een alarm geen geven op de tijdstippen die u heeft ingesteld. Deze functie is erg handig als u kind bijvoorbeeld om 17.30 uur thuis moet komen als reminder etc.

 

-

-

Vraag: Hoe precies is de "health" functie in de app ?

De health functie in de app geeft indicatieve waarden over hoe actief u kind is geweest die dag. ( Calorieën, stappenteller etc.) Deze functie is momenteel nog niet actief in Europa. De verwachting is dat deze functie medio 2016 werkt in Nederland.

 

-

-

Vraag: Van welk materiaal zijn de bandjes gemaakt ?

De KIDWATCH 1 en 2 zijn gemaakt van PE anti-allergie materiaal. De KIDWATCH3 heeft een lederen bandje.

 

-

-

Vraag: Voeren jullie ook reparaties uit als er wat stuk is ?

Jazeker, dit is geen probleem. Ook na de garantie periode kunnen wij dit tegen scherpe tarieven voor u regelen. (Wij hebben alle reserve materialen op voorraad en veel kennis van het artikel)

 

-

-

Vraag: Ik heb een soortgelijk horloge gekocht via een buitenlandse website, maar deze werkt niet. Kunt u mij helpen?

De KIDWATCH series zijn gemaakt volgens een aangepast protocol zodat deze goed functioneren op het Nederlandse netwerk. Veelal zijn de horloges die via de goedkope Chinese websites komen niet geschikt. Ook bieden deze goedkope aanbieders vaak geen service.

Wij kunnen een poging doen om uw horloge werkend te krijgen, echter bedragen de kosten hiervoor € 39,95 per horloge. We kunnen niet garanderen dat we het horloge werkend krijgen.

 

-

-

Vraag: Kan ik ook bij jullie langskomen om de horloge te bekijken ?

Ja, dit is mogelijk. Wij laten u graag een live demo zien van onze producten. Neem altijd wel even contact op voordat u langskomt.

 

-

-

Vraag: Hoe lang is de garantieperiode bij jullie ?

Wij geven standaard 6 maanden garantie op het horloge. De garantie bestaat uit het technisch functioneren van het horloge.

Buiten de garantie vallen.

1. Glas

2. Bandjes

3. Accu en waterschade

4. Luidspreker-microfoon

 

-

-

Wat is jullie response tijd bij problemen of vragen tijdens de garantieperiode of daarna?

Onze gemiddelde responsetijd is 4 tot 8 uren. Ook reageren wij in de avonduren, en in het weekend. Ook op zondag!

 

-

-

Vraag: Kan ik de garantieperiode van 6 maanden ook verlengen?


Ja, dit is mogelijk. Het tarief hiervoor is € 29,95 per jaar. Stuur hiervoor een e-mail naar verkoop@gps4kids.nl, met uw gegevens, het KIDWATCH model, ID nummer op achterkant van horloge, IMEI nummer op achterkant horloge, en de login gegevens.

 

-

-

Vraag: Wat is jullie adres?

Ons adres is: de Draei 16-O, 8621 CZ te Heeg. (vlakbij Sneek)

 

-

-

Vraag: Hoe kan ik jullie bereiken?

U kunt ons bereiken via telefoon en e-mail.